2014. január 23., csütörtök

Levendula forever




A levendula megszállott imádójaként muszáj megosztanom ezt a receptet,mert tudom,hogy eme vonzalmammal finoman szólva sem vagyok egyedül. :)
Ez a növény engem nem csak a látványával nyügöz le.Bár be kell vallanom,elöször abba szerettem bele,s megjegyzem:nincs a lakásunknak egyetlen helyisége sem,ahol ne lenne belöle.
Magával ragadott az illata,az íze,a felhasználhatóságának széleskörüsége,a szervezetre gyakorolt nyugtató,stresszoldó hatása.Én használom illóolaj,fürdöolaj,sampon,parfüm,illatpárna,és füstölö formában is. <3
Szóval nyár elején eltettem egy üveggel a szárított virágból konyhai célra is,és milyen jól tettem,mert a karácsonyi sütögetös idöszak nagy keresésében,egészen véletlenül bukkantam rá erre a receptre itt.
Persze tudom,nem kifejezetten karácsonyi,téli ízvilág,söt....De van arra szabály,hogy mit süthet az ember télen? :)  Épp az a jó benne,hogy rendhagyó.Meg amikor már kellöen kiörömködtük magunkat a december nyújtotta ünnepi zsongásban,és a könyökünkön jön ki a sok bejgli,zserbó és mézeskalács,akkor ezzel a süteménnyel egy csapásra megidézhetjük a nyarat.
Megfelelö kivitelezésben,rusztikus körítésben nagyon jól mutat,és gasztroajándékként is megállja a helyét.Az elkészítése pofon egyszerü,és nem igényel sok idöt.
A hozzávalók: 30 dkg liszt (Nem vagyok híve a fehérlisztnek,de ez a sütemény sajnos ezt kívánja.)
                    20 dkg vaj
                    10 dkg xilitol (vagy cukor)
                    1 evökanál szárított levendula virág
                     fél citrom reszelt héja
                     csipet só
                     2-3 evökanál jéghideg víz
                     baracklekvár a ragasztáshoz
Elkészítés: A vajat a xilitollal simára keverjük,majd hozzáadjuk a levendulát.Ezután hozzáadjuk a lisztet,a csipet sót és a reszelt citromhéjat is.Az egészet jól összegyúrjuk,és annyi jéghideg vizet teszünk hozzá,hogy összeálljon,és ne morzsálódjon.Folpackba csomagoljuk,és legalább egy órára hütöbe tesszük,de még jobb,ha egy egész éjszakára.Hütés után lisztezett deszkán kinyújtjuk,és tetszöleges formával kiszaggatjuk.Sütöpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk öket,és minden másodiknak kiszúrjuk a közepét.Èn az alsó lapokra sütipecséttel rányomtam a "Lavender" feliratot <3 ,de ugyanezzel a módszerrel névre szólóvá is tehetjük,ha pl ajándékba szánjuk.
175 fokra elömelegített sütöben 10 perc alatt készre sütjük.Kihülés után összeragasztjuk lekvárral.
Ha valaki kedvet kapott hozzá,jó sütögetést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése