2014. január 22., szerda

Varrós doboz a vintage jegyében

Egy,a pinterest.com-on látott kép inspirált,mikor megálmodtam ezt a kis kör alakú varrós dobozkát,ami akár ékszerek,vagy más apróságok tárolására is alkalmas.Romantikus lelkek fésülködö asztalán abszolút megállja a helyét :)
Mikor elkezdtem,csak azt tudtam,hogy krém színt szeretnék,sötétbarna alappal,amit majd a végén,egy enyhe csiszolással halványan a felszínre hozok.Tudtam,hogy csipke kell,réginek látszó kotta papír,gyöngyök,rózsák,antik fém gomb,fehér toll...Ezek mondjuk elég konkrétan hangzanak,ahhoz képest,hogy úgy kezdtem: "csak azt tudtam..." :) de a kivitelezés menet közben alakult ki bennem.
Nem olyan régen ismerkedtem meg a FIMOair Basic nevü modellezö pasztával,amit a doboz készítése során elsö ízben próbáltam ki.Nagyon egyszerü a használata,csak egy sodrófa kell hozzá és a fantáziánk.Nem kell kisütni,és egyebek.Egyszerüen a levegön szárad meg,a készített tárgy méretétöl,vastagságától függöen 24 órán belül.
Szóval,amikor már majdnem kész volt a doboz teteje,úgy éreztem,valami még kell.Ekkor jött az ötlet,hogy kinyújtok egy kis darab modellezö pasztát,amibe a sodrófa segítségével szépen belehengergettem egy csipke terítöt,és ezzel meg is volt a minta.Ráigazgattam a doboz tetejére,mint egy ott felejtett kis terítöt,ráncokkal...ahogy kell.Mivel ez elég kis darab volt,reggelre már meg is kötött,úgyhogy antik réz akrillal finoman meg is festhettem.
Egy ideje próbálok beszerezni régi,megsárgult kotta lapokat.Nagyon magával ragad a hangulat,amit árasztanak.
A beszerzést illetöen eddig még nem volt szerencsém,úgyhogy csaltam kicsit.Kinyomtattam néhányat az internetröl,majd egy fözet kávéba mártottam röviden.Aztán rátettem öket egy nagyobb darab sütöpapírra,és pár perc után nekik estem hajszárítóval.Ettöl még gyürött,göröngyös hatásuk is lett,hogy a kávé okozta illatról meg már ne is beszéljek.
A párna,ami köré minden más épült,szintén saját müvem,a tetején lévö csipkét is bele értve.



2 megjegyzés: