2015. január 26., hétfő

Csipkés körpárna

Azóta terveztem már ennek a párnának az elkészítését, mióta Bardócz Évi volt olyan kedves, és megosztotta a blogján annak minden csínját - bínját . ITT
Az idök során sok szép alkalmas csipkét gyüjtögettem hozzá bolhapiacokon, és ezzel nem is hagyok fel, úgyhogy biztos, hogy nem ez volt az utolsó ilyen párnám. Nagyon egyszerü elkészíteni, és az eredmény önmagáért beszél. 

 Ez a párna csak 35 cm átméröjü lett, de így is nagyon mutatós. Az anyag, amit választottam, csak 115 cm széles volt, a szokásos 140-150 cm helyett. Évi a leírásában 140 cm-es szélességgel dolgozott, így neki nagyobb, kb. 50 cm átméröjü párnái lettek.

 
 Nem sok hozzávalót igényel a dolog. Az anyag szélessége ugyebár adott, mindösszesen egy 35 cm-es darab kell belöle, plusz a csipke, és annak hátuljára egy színben passzoló, masszívabb filc anyag, illetve egy szép szalag a hátoldal összehúzására.
A belsö párnát én egy régi fehér vászonterítöböl szabtam ki, és a töltéséhez egy régi ikeás párnát beleztem ki.
Készülöben van épp még egy ilyen párna, csak fehér csipkével. S tervezek egy harmadikat is, halvány rózsaszín anyagból, ami majd a kislányomé lesz. Ha elkészültek, öket is megmutatom.
Ezek a párnák mindenképp emlékezetesek lesznek, mert a kevés hozzávaló ellenére költségesebbre sikeredett az anyagbeszerzés, mint ahogy azt terveztük.
Történt ugyanis, hogy a férjemnek dolga akadt a városban, így megkértem, hogy elötte tegyen ki minket a kedvenc anyagboltomnál, s míg ö elintézi a dolgát, mi is végzünk. Megállt a bolt mellett, ahol NEM tilos, mert sehol egy tábla, kivette a babakocsit, és fel is segítette gyorsan az üzlethez vezetö lépcsökön, merthogy sajnos nem akadálymentesített. Ezzel el is ment. Amikor végzett, ugyanígy visszajött, hogy kifele is lesegítse a babakocsit. Épp fizettem, mikor bejött értünk, így 2 perccel késöbb már kint is voltunk, de addigra egy 20€-s büntetö cédula várt minket a szélvédön...A "kedves" közterületes ráadásul egy hölgy volt, akit teljesen hidegen hagyott, hogy miért is parkolt a férjem oda arra a nyomorult 2 percre, ahol egyébként tényleg semmilyen tábla nem jelzi, hogy tilos lenne megállni, vagy várakozni. Késöbb kiderült, hogy 50 méterrel arrébb van egy kivéve célforgalom tábla, de mégis azt gondolom, miután az üzlet körül lakóházak is vannak, hogy ez igazán csak egy kis emberségen múlott volna. Hát így jártunk, ebböl is tanultunk.



Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése